یادگیری یک زبان دیگر می تواند سخت باشد، به خصوص وقتی متوجه می شوید که قوانین گرامری، تلفظ ها و فهرستی بی پایان از کلمات را باید به خاطر بسپارید.

و مطمئنا، این در مورد آموزش زبان آلمانی نیز صادق است.

به‌علاوه، برخی از زبان‌آموزان آلمانی از واژه‌های طولانی و نامعمول و ساختار گرامر غیرعادی آشفته می‌شوند.

با این حال، من بارها شنیده ام که ژاپنی، چینی ماندارین، روسی، کره ای، ویتنامی، فنلاندی و بسیاری از زبان های دیگر برای یادگیری بسیار سخت هستند.

با این حال بسیاری از چند زبان ها، از جمله من، این قصیه رو رد میکنیم ، من باور نمی کنم که یادگیری هیچ زبانی سخت تر از زبان دیگری باشد.

مثلا آلمانی از فرانسوی سخت تره؟

به نظر من همه چیز به پشتکار و اشتیاق برمی گردد.

بیایید از منظر دیگری به آن نگاه کنیم. اگر انگلیسی زبان مادری هستید، احتمال زیادی وجود دارد که یادگیری این زبان را مسلم فرض کنید.

شما باید آن را یاد می گرفتید تا با اطرافیانتان ارتباط برقرار کنید، بنابراین این کار را کردید. در نتیجه، شما به یک زبان واقعاً پیچیده مسلط هستید.

زبان انگلیسی دارای تناقضات زیادی است که باعث می‌شود دانش‌آموزان انگلیسی غیربومی با سردرگمی سر خود را بخارانند.

آلمانی یکی از نمونه های زبانی است که از بسیاری جهات یادگیری آن آسان تر از انگلیسی است.

توضیح بدم چرا…

1. یک فرم استاندارد شده از زبان آلمانی برای یادگیری وجود دارد

در سال 1996، آلمانی به طور رسمی استاندارد شد. این کار برای ساده کردن قوانین زبان انجام شد.

همچنین املای کلمات، به ویژه، یکنواخت تر و قابل پیش بینی تر شد. این دستورالعمل ها یک بار دیگر در سال 2004 مورد بازنگری قرار گرفتند و در اواخر سال 2005، چیزی که به عنوان Neue deutsche Rechtschreibung شناخته می شد، به وجود آمد.

از آن به بعد فقط قوانین جدید املایی مجاز بود. این قوانین اکنون در مدارس سراسر آلمان، اتریش و سوئیس تدریس می شود.

این چه تاثیری بر شما برای یادگیری زبان آلمانی دارد؟

اگرچه گویش ها در شهرهای و کشورهای آلمانی زبان متفاوت است، اما هر کلمه آلمانی دارای یک املای رسمی است.

مهم نیست در کجای دنیا هستید، باید بتوانید اکثر آلمانی زبانان را درک کنید و آنها در عوض شما را درک خواهند کرد.

برعکس، هیچ نسخه استانداردی از زبان انگلیسی وجود ندارد. این روزها، قوانین املای انگلیسی آمریکایی ممکن است در بسیاری از جاها بر زبان حاکم باشد.

هر کسی که سعی کرده است فرهنگ لغت خود را در مایکروسافت ورد از ایالات متحده به انگلیسی بریتانیایی تغییر دهد و آن را ثابت کند، از این موضوع آگاه خواهد بود.

زبان انگلیسی نیز گیج کننده است، زیرا بسیاری از کلمات معانی متفاوتی دارند، بسته به اینکه در حال یادگیری انگلیسی (انگلیسی یا آمریکایی) هستید.

بنابراین، یادگیری زبانی که دارای یک نسخه استاندارد شده است، مانند آلمانی، بسیار مفید است. نیازی نیست اینقدر نگران باشید که زبان مادری شما را درک نمی کند…

2. قواعد املا در آلمانی ساختار یافته‌تر هستند – و یادگیری آن آسان‌تر است!

قوانین املا در زبان آلمانی بسیار سفت و سخت تر از قوانین انگلیسی است. هدف املای آلمانی این است که به عنوان یک راهنما برای نحوه تلفظ کلمات عمل کند.

هنگامی که قوانین استاندارد تلفظ را یاد گرفتید، می توانید هر کلمه ای را به درستی به آلمانی بگویید.

به همین ترتیب، وقتی کلمه ای را می شنوید، می توانید آن را یادداشت کنید. فقط چند استثنا در این مورد وجود دارد.

3. آلمانی‌ها وقتی اشتباه می‌کنید بیشتر شما را اصلاح می‌کنند

یکی از دلایلی که معتقدم آلمانی زبانی آسان‌تر از انگلیسی برای یادگیری است، هیچ ارتباطی با املا یا دستور زبان ندارد.

در عوض، به ویژگی های افرادی که آن را صحبت می کنند مربوط می شود. این کلیشه وجود دارد که آلمانی ها بی ادب هستند.

من معتقد نیستم که این اصطلاح درستی برای آن باشد، زیرا به نظرم آنها از هر چیز دیگری صادق تر هستند.

آنها صریح هستند، مستقیماً سر اصل مطلب می روند. این خصوصیتی است که در زمان حضورم در برلین، زمانی که زبان را یاد می‌گرفتم، فهمیدم.

یک آلمانی احتمالاً به سرعت شما را به اشتباهتان می کشاند. ممکن است در آن زمان کمی احساس ناراحتی کنید. مدتی طول کشید تا به روش مستقیم آنها در خطاب کردن مردم عادت کنم.

اما در مجموع، آنها به شما لطفی خواهند کرد، زیرا به جرات می گویم اصلاح شدن شما را از تکرار همان اشتباه باز می دارد!

حالا تصور کنید که در موقعیت مشابهی قرار داشته باشید، اما برعکس: در حال یادگیری صحبت کردن به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و صحبت با یک بومی هستید.

فکر می کنید آنها چه واکنشی نشان خواهند داد؟

حدس من این است که آنها به خودشان لبخند می‌زنند و اجازه می‌دهند سر بخورد. این کار از روی بدخواهی انجام نمی شود، بلکه به دلیل تفاوت های فرهنگی است. هیچ چیز شخصی در این مورد وجود نخواهد داشت. برعکس، احتمالاً از تمایل به آسیب نرساندن به احساسات شما ناشی می شود. متأسفانه، این بدترین کاری است که آنها می توانند برای شما در مورد یادگیری زبان انجام دهند.

 

زبان آلمانی افعال منظم بسیار بیشتری نسبت به انگلیسی دارد. این بدان معناست که وقتی افعال را حفظ کردید، حدس زدن نحوه به هم پیوستن آنها نسبتاً آسان است.

صرف مهم است زیرا به فعل زمینه می دهد. فرم ها بر اساس زمان، حالت، صدا، جنسیت، شخص، جنبه یا تعداد متفاوت است.

افعال در آلمانی، چه با قاعده و چه بی قاعده، از الگوها پیروی می کنند و به همین دلیل به هم آمیختن آنها راحت تر است.

بیایید از نزدیک به افعال نگاه کنیم:

چرا آموزش زبان آلمانی آسانتر از انگلیسی است یادگیری زبان شامل تخصیص تعداد زیادی کلمه به حافظه است، مهم نیست که چگونه به آن نگاه می کنید.

هنگامی که از تخیل خود استفاده می کنید، این کار بسیار دشوارتر می شود. اگرچه در ابتدا باید افعال آلمانی را با یادگیری آنها حفظ کنید، اما با گذشت زمان شاهد ظهور یک الگو خواهید بود.

این به این دلیل است که شباهت هایی در نحوه صرف افعال خاص وجود دارد. شما می توانید مجموعه ای از افعال بی قاعده را با هم گروه بندی کنید، که یادآوری آنها را آسان تر می کند.

متأسفانه، صرف افعال در انگلیسی به این آسانی نیست. این به این دلیل است که زبان تمایل به افعال بی قاعده دارد، که اغلب الگویی برای دنبال کردن ندارند.

به عنوان یک زبان مادری، احتمالاً این چیزی نیست که لازم باشد دو بار در مورد آن فکر کنید. از سوی دیگر، اگر در حال یادگیری زبان بودید، این نوع ناهماهنگی ها می تواند باعث سردرگمی زیادی شود.

هیچ الگویی برای پیروی وجود ندارد. یک بار دیگر باید متوجه شوید که باید فهرستی طولانی از افعال بی قاعده را به حافظه خود اضافه کنید. بنابراین پیشرفت در زبان انگلیسی بسیار دشوارتر از آلمانی است، زیرا اعمال این استثناها در مورد آنچه قبلاً می دانید دشوار است.

 

5. خواندن و نوشتن آلمانی پیچیده تر از صحبت کردن است

شش ماه زندگی در خارج از کشور (اسپانیا) طول کشید تا متوجه شدم که هرگز به تسلط نخواهم رسید، مگر اینکه زبان انگلیسی را ترک کنم.

به این ترتیب، من زبان آموزان بالقوه را تشویق می کنم که از همان روز اول به زبان انتخابی خود صحبت کنند.

زبان آلمانی در فرم نوشتاری به طور کلی با استفاده از زمان گذشته ساده بیان می شود. برعکس، وقتی صحبت می کنید، معمولاً فقط از زمان حال کامل استفاده می کنید، مانند «خریدم، خوردم».

بنابراین اگر به دنبال برقراری ارتباط هستید، فقط باید یک مجموعه از افعال را یاد بگیرید. اگر جداول برگردانده می شد و شما در حال یادگیری صحبت کردن به زبان انگلیسی بودید، قبل از اینکه بتوانید شروع به برقراری ارتباط کنید، باید چندین مجموعه از افعال را حفظ کنید.

این امر مبتدیان را در مزیت قرار می دهد، زیرا زمانی که زمان حال کامل برای افعال را یاد گرفتید، می توانید مکالمه را به زبان آلمانی شروع کنید.

شما در راه رسیدن به تسلط در این زبان خاص خواهید بود!

بنابراین یادگیری آلمانی چقدر سخت است؟

توضیحات زیادی در مورد اینکه چرا زبان آلمانی زبان بسیار آسانی برای یادگیری نسبت به انگلیسی است وجود دارد.

هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی که می خواهد این زبان را یاد بگیرد نتواند به تسلط دست یابد. تنها چیزی که نیاز دارید کمی پشتکار است!

اکنون، ممکن است از خود بپرسید… پس چقدر طول می کشد تا آلمانی یاد بگیرید؟

شما می توانید در عرض 3 ماه به زبان آلمانی مسلط شوید.

تنها چیزی که لازم است روش صحیح و منابعی است که بیشتر با سبک یادگیری شما مطابقت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *